Aktivitetsdag i hela Vallentuna – valrörelsens sista fas börjar | Sverigedemokraterna Stockholms län

Aktivitetsdag i hela Vallentuna – valrörelsens sista fas börjar

Lördagen den 9 augusti blev en stor aktivitetsdag för Vallentunaföreningen. I stort sett hela kommunen täcktes med valinformationsblad, samtidigt som helglediga Vallentunabor fick möjlighet att personligen bekanta sig med Sverigedemokraterna och kandidaterna till Vallentuna kommunfullmäktige på ett välbesökt torgmöte i Vallentuna centrum.

Kring 7000 valinformationsblad gick ut till väljare i hela kommunen, i radhus såväl som villor och höghus. Sympatisörer och medlemmar från hela Mälardalen hjälpte till med att sprida ordet under dagen, en varm och arbetsam men lyckad valrörelsedag. Alla som vill, eller till och med föredrar att verka för Sverigedemokraterna på annan ort än den egna, har ju numera möjlighet att göra det. Partiet är numera organiserat för att leda denna aktivism på annan ort i rätt banor – det är bara att höra av sig, så kan man få verka för partiet där det passar en bäst.

Vid den stillastående aktiviteten i Vallentuna Centrum stod det snabbt klart att etablissemangets skräckpropaganda om Sverigedemokraterna hade tappat sin verkan. Hela dagen var full av uppmuntran och positivt bemötande från Vallentunaborna. Sympatisörer bjöds på kaffe och politiska diskussioner vid ett partitält nere på torget.

IMAG0082

Framtiden är ljus för Sverigedemokraterna, såväl i Vallentuna som annorstädes. Sverigevännerna har fått sitt välorganiserade, kompetenta politiska alternativ. Alla sverigevänner är välkomna att resa med på Sverigedemokraternas politiska framgångståg, och delta i vårt arbete för att förändra Sverige till det bättre!