Boksignering av Åkesson på Nytorget | Sverigedemokraterna Stockholms län

Boksignering av Åkesson på Nytorget

Det var till en början en mycket lugn och trevlig boksignering av Jimmie Åkesson på Nytorget, Södermalm. Ett arrangemang ordnat av SD riks och SD Stockholms stad. Dock var många medlemmar från Stockholms län närvarande. Böcker såldes i rasande fart och entusiastiska söderbor köade för att få sin bok signerad. En viss flygbladsutdelning ägde också rum, dock i begränsad skala.

P1030588-300x198

Vi måste säga att det trots vissa störningar, var en mycket lyckat tillställning där ett äkta intresse fanns för både boken och partiledare Åkesson. En samling unga meningsmotståndare (till oss) hade dock samlats på samma plats och samma tid på Nytorget. Efter ett tag verkade det som att de ville bibringa oss ett budskap av något slag. Vi är besvikna på deras val av argumentationsmetod. Trots ivriga försök lyckades vi inte definiera något artikulerat budskap. Detta förutom kritik mot Benito Mussolini (död sedan 1945), en kritik vi instämmer i.

E-postadressen publiceras inte.